Co znamenají obrázky „Guernica“?

admin
23 března, 2018

Pondělí 26.dubna 1937, na asi 3 až 30 hodin, Roviny Condor legie, přikázaný Marshal Wolfram von Richthofen německého jazyka, bombardovali po dobu tří hodin při teplotě baskickém městě Guernica. Přibližně 126 lidí zemřelo.

To byl jeden z nejkrvavějších událostí španělské občanské války (1936-1939), která vypukla, když armáda vedla o generalissima Franciska Franka, se zvýšil proti republice s podporou Adolfa Hitlera a Benita Mussoliniho. Porážka Guernica dopustil také jako svého druhu procesu proti lidem, kteří postrádali strategický význam, inspiroval umělce Pablo Picasso práce, která, stejně jako žádný jiný, symbolizuje hrůzy a barbarství války ve dvacátém století.

Referenční práce Picassa

Picasso začal obrovský obraz, pokřtěný jako rozvrácená vesnice, o dva dny později (středa 28. dubna), když viděl ve francouzských novinách L’Humanité ohromující snímky náměstí. Objevil také předmět práce, kterou vláda Španělské republiky pověřila koncem roku 1936, aby se představila na mezinárodní výstavě v Paříži v roce 1937. Cílem bylo vytvořit solidaritu pro republikánskou věc během občanské války. „Máme-li Picasso v těle a duši, dopad bude větší než bitva vyhřená před fašisty,“ citoval Juan Negrin, poslední prezident republiky.

A tak se narodil jeden z mnoha legend, které jsou tkané kolem stolu: otázku, zda umělec byl placen $ 7,000 za čas, aby si to uvědomujeme nebo zda, jak některé verze říkají požadovat pouze finanční pomoc na nákup materiálu a na míru speciální prostor jako dílnu. Picasso natočil svůj první přípravný kresbu na 1. května, a po dobu šesti týdnů ustoupily monumentální plátna (3,49 od 7,76 m), který je nezbytný pro historii Španělska a ve světě, a to nejen pro svou uměleckou hodnotu , ale také kvůli jeho historickému a politickému významu.

O osmdesát let později je práce stále v platnosti, protože na celém světě stále existují války a masakry. Ve skutečnosti, v nedávné demonstraci o situaci v Aleppo, někteří lidé používali plakáty s obrazem, aby protestovali proti lhostejnosti planety vůči utrpení civilistů ve válce. Pro kritiky, obraz má značné umělecké zásluhy malby, as „obrazovou kvalitu, její složení, jeho pyramidální struktury, počet úhlopříček má své černé a bílé“, řekl WEEK Rosario Peiró, kurátor výstavy Picasso škoda a teror, cesta k Guernica, která bude od dubna do muzea Reina Sofia v Madridu, kde sídlí práce od roku 1992 u příležitosti 80. výročí díla.

Odraz tvrdého stupně

A možná je to malba, která má nejvíce interpretací a čtení. Od svého vzniku se objevilo několik teorií o vlivu, které umělec mohl mít, když se to stalo. Jeden z nich řekl, že by mohla dát Rozloučení se zbraněmi (1932), film inspirovaný knihou svého přítele Ernest Hemingway v režii Franka Borzage. Podle španělského fotografa Josého Luisa Alcaina je filmová sekvence velmi podobná obrazu. Jiní naznačují, že Rubensova malba Hrůzy války by také sloužila jako reference pro španělského umělce.

Ale minulý týden umělecký kritik Alain Moreau šel ještě dále a řekl: „Není pochyb o tom myslí Picasso Malaga tragédii (jeho rodném), když malovat‚Guernica‘“. On se odkazuje na další velkou porážku občanské války známé jako La disbands (8. února 1937), ve kterém Francoist vojáci napadli skupinu civilistů, kteří se stěhovali mezi Malaga a Almeria. Odhaduje se, že asi 3000 lidí zemřelo. Moreau odhalil, že Picasso už měl 5. března náčrt své nástěnné malby, tedy téměř měsíc a půl před bombardováním Guernice. Debata byla otevřená.